14.3.10

digital love



otsisin lõpuks selle välja, Daft Punki "Digital Love" - see lugu koos videoga on mulle kunagi väga meeldinud (meeldib praegugi), aga mul oli meeles, nagu oleks see meeldimine olnud millalgi kooli ajal 90ndate alguses või keskel. nüüd aga avastasin, et lugu on pärit alles aastast 2001 - väga kummaline. võib-olla ma siis tundsin tollal, et selline lugu oleks mulle eriliselt meeldinud kümme aastat varem, nii et olen seda niisiis juba algusest peale kuulanud kuidagi nostalgiliselt, otsekui kuulanuksin teda juba esimesel korral nii, nagu oleks mul tema kohta juba varasemast lahedad mälestused. ja miskipärast seostub see lugu mul päris lapsena fännatud Radariga, mis esitas nt selliseid laule (see pole küll algupärand, vaid kaver ühest Alan Tarney loost, aga Tarney on mees, kes produtseeris ka näiteks A-Ha "Take on me", nii et otsad jooksevad kuidagi kokku küll).
Daft Punk on oma loo põhimotiivi laenanud ühest süntesaatori-pioneeri George Duke'i loost.

miks mulle see lugu üldse meenus - käisin vaatamas Vanemuise lavastust "Lood Viini metsadest", kus oli üks päris vaimukas tantsunumber ühe Daft Punki loo põhjal. lavastus ise tundus natuke raisku lastud võimalusena - aluseks väga hea ja mõjuv näidend, mida kahjuks mängiti üsna verevaeselt ja tegelaste vahelisi suhteid nüansseerimata, lõpu poole mõned kohad, nagu nt Herta Elviste roll tõeliselt õela vanaemana, katke Norsteini multifilmist või Aivar Tomminga kõhe lõpulaul, viitasid sellele, milline võimas lavastus see võinuks olla, kui ka kõik muu oleks sama sisuliselt ja sisendusjõuliselt "läbi õmmeldud". jäi tunne, nagu oleks lõpu poolt lavastama hakatud ja ettepoole liikudes järjest rohkem väsitud. nii et jah, veider tükk selles mõttes, et kuigi lavastus tervikuna ei tundu eriti õnnestunud olevat, annab ta mingeid tugevaid signaale, mis tekitavad huvi Robert Annuse edasiste lavastuste vastu. soovin talle paremat õnnestumist edaspidi.

7 kommentaari:

bv ütles ...

Vahva, ma nagu sellisest tahust su muusikamaitses polnudki nii hästi teadlik 8) Aga "Take On Me" on ikka a-ha meeste endi kirjutatud, Tarney produtseeris. Võrdluseks originaal:

http://www.youtube.com/watch?v=p7uQIQDOkIM

Mul polegi õnnestunud välja raalida, mis selle Radari loo originaal on, tõenäoliselt siis mõni Cliff Richardi albumilugu. Aga kõlapildiline ja kompositsiooniline sarnasus tolle ja Daft Punki ja viimast inspireerinud Duke'i (tänavusel Jazzkaarel!) vahel on tõepoolest, väga 1980. aasta saund (pluss-miinus siia-sinna), kus sünteetika oli juba peale tulemas, aga midagi sellest hipijärgsest 70ndate California romantikast oli veel alles. Vt ka Rupert Holmes, Alessi Brothers jms... Sedalaadi muusikat kuuleb sageli Müürilille täikadel 8)

Aare Pilv ütles ...

parandasin tolle produtseerimise ära. et Duke Eestisse tuleb, seda ma ka ei teadnud.
on mul jah muude hulgas selline väike maitse-saareke, mis põhineb sellel, et mulle umbes kümneselt meeldis väga igasugune selline muusika, kus olid süntesaatori-saundid sees (Radar; Garshneki-Ruja, kus Garshneki sünt ja Nõgisto iseloomulik sile ja kume kitarrisaund olid üheskoos minu jaoks ikka väga kõva sõna; Mahavok muidugi; välismaalastest just see a-ha lugu). hiljem arenes see edasi 90-ndate alguses Saaremetsa Vibratsiooni-saate kuulamiseks.
aga üldiselt jah puhas lapsepõlve-värk.
tolles Joala laulus seda sündivärki väga esil polegi, aga mingi üldlaad on ikka olemas.
tahtsin tegelikult Radari-näiteks viidata üht teist laulu, kus laulavad Kõlarid, aga netist leidus ainult kaks Kõlaritega lugu, mis kumbki polnud see. aga seal olid väga coolid süntesaatori-käigud sees.

bv ütles ...

"Tulen saarelt"?

Aare Pilv ütles ...

ei, palmisaare-lugu see ei olnud. ma isegi ei tea pealkirja ega sõnu, ainult mõned instrumentaali-käigud on meeles.

Aare Pilv ütles ...

leidsin - "Väike baar" on selle loo nimi, Kaja Kõlari ja Sergei Pederseni kirjutatud. netis seda täispikkuses vist kuulata ei saagi, kõva autorikaitse peal.

bv ütles ...

"Väike baar" on mu lemmik nendelt 8)

Edmund ütles ...

"Mul polegi õnnestunud välja raalida, mis selle Radari loo originaal on, tõenäoliselt siis mõni Cliff Richardi albumilugu."

Mul läks vähe paremini: originaal on siis Cliff Richardi "Anything I Can Do". Originaal on vist isegi sündima ja new-wave'ima saundiga. Radari versioonis on prominentsem hoopis Rhodesi saund.