18.5.08

aurora temporalis

lugesin läbi Andreas W raamatu ja netist lisa otsides avastasin, et täiesti olemas on "Aurora temporalise" kodulehekülg - Eesti esimene ühe etenduse kodulehekülg (vt linkidest). tagasi mõeldes on ikka kahju küll, et Andreas W ja Lendava Hollandlase tehnoloogilise teatri asi pooleli jäi - minu mulje järgi nad oma kujutelmi päriselt oma viie lavastuse jooksul realiseerida ei suutnud (oleks see üldse võimalik?), kuid midagi väga erutavat ja ehedat oli selles kõiges. võib ju küll öelda, et tehnoloogilise teatri vilju on tänases teatris näha piisavalt; aga mu meelest pole see siiski see. W tehnoloogilisel teatril oli ikkagi oma tugev ideoloogia ja suveräänne esteetikanägemus taga, mille sarnaseid ma mujal eesti teatris pole kohanud.
aga võib-olla oligi teater kui selline Andreas W & co ideede teostamiseks liiga kohmakas instrument? ei tea. selge on see, et neid pidi ikkagi huvitama see reaalajalisus ja inimlik kohalolu, mida teatrietendus võimaldab, muidu oleks nad ju võinud nt filme või interaktiivseid netiprojekte teha. mul on igal juhul hea meel, et ma olen kunagi neid asju näinud (eriti "Ameerikat" 2001. aasta septembris).

Kommentaare ei ole: